Storholten

• Posten er satt ut

• 22. april
Fjelltrimmen Enkel tur Kart

Alt. 1: Kjør til du kommer over brua som går over E6 sørover fra Trofors. Sving av til venstre ved Mestabygget og kjør videre innover til Statskogbygget og parker der. Derfra går det en sti oppover til Storholten. Fjelltrimposten og Grane Ils trimkasse er plasser like ved hverandre på toppen av Storholten. Når du kommer opp, kan du sette deg å se på den flotte utsikten som er derfra.

Alt. 2: Kjør E6 til Storforsen camping. Ta av og kjør grusvegen som går gjennom campingplassen og følg denne til du kommer til skytterhuset på Nevermoen. Her kan du parkere bilen, og fortsette ferden til fots langs grusvegen. Da vil du finne et informasjonsskilt for Dempa turområde, og flere alternativer for å komme Storholten langs skilta turløyper.
Vi anbefaler å gå rundturen via Storholten som er 7 kilometer lang.

Storholten_kartutsnitt
Storholten (5)
Parkering v. Statskog
Storholten
Litt vanskelig å se stien, men se etter merkebanda